Mijn eerste blog :) deel 1 - Reisverslag uit Twizel, Nieuw Zeeland van Annemieke Stronks - WaarBenJij.nu Mijn eerste blog :) deel 1 - Reisverslag uit Twizel, Nieuw Zeeland van Annemieke Stronks - WaarBenJij.nu

Mijn eerste blog :) deel 1

Door: Annemieke Stronks

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

27 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Twizel

Heey everyone,



Dit is mijn eerste blog na 2 maanden en 5 dagen, ik weet niet wat het was maar ik kon mij er gewoon niet toe zetten. Terwijl het hartstikke leuk is om iedereen te laten weten wat ik aan het doen ben. :)



Ik zal dan maar beginnen bij het begin, ik kwam aan in Christchurch na 32 uur reizen min 16 uur wachten in Melbourn. Ik heb het allemaal overleeft maar voel me tamelijk moe en overwelmd door alle nieuwe ervaringen. In het vliegtuig zat ik naast een aardige meneer die me een lift aanbood naar het busstation in Christchurch, op het moment dat we aankwamen bij het busstation, kwam de bus preccies ook aan. Het was 6 uur s ochtends en de zon kwam net op en het was al aardig warm. Op naar mijn tante in Daimond Harber. Na de bus moest ik wachten op de pond, als je in nederland om 6 uur s ochtends mensen ziet, kijken ze niet al te blij. Maar de mensen die van deze pond afkwamen zagen er echt niet chagrijnig uit ofzo. Mischien kwam het doordat ze een klein meisje met een eenorme rugzak zagen :P ( mij).

De volgende paar dagen heb ik mijn jetlag uitgeslapen en van het heerlijke weer genoten.



Na een paar dagen ben ik gaan woofen bij een vriendin van mijn tante zij woont dichter bij het centrum van Christchurch ( als je niet weet wat woofen is google woofing :P), dat was ook de eerste keer dat ik naar een Couchsurf meeting ging. Allemaal super aardige mensen! Daar heb ik ook Martin ontmoet een guy uit Tjechie

waar ik nu op dit moment mee werk in een hotel in Twizel, maar daar ga ik later nog verder op in.

Op Waitangi day ging met Louis een Nederlandse guy die ik op een couchsurf meeting had ontmoet naar New Brighton om daar Waitangiday te vieren, was een prachtige dag en er was een leuk soort evenement met gratis worstebroodje en chips(I love free things hihi). In de namiddag kreeg Louis te horen dat hij naar Queenstown kon komen omdat zijn baas daar nog een lege kamer over had. Ik meteen: " ow kan ik mee???"

En we besloten dus out off the bleu dezelfde avond nog om naar Queenstown te gaan, wat maarliefst 6 uur rijden is van Christchurch.

Om 8 uur s avonds vertrokken we, de weg naar queenstown is echt te prachtig. Elke keer als je een bocht maakt is de natuur weer verandert, en omdat we in de avond reden had je ook nog een prachtige zons ondergang.

Bij Lake Tekapo besloten we om ergens de auto neer te zetten en in de auto te slapen. Dus ergens langs een afgelegen weg hebben we geslapen hihi. Het was onverwacht nog eens super koud ook nog. De volgende ochtend om een uur of 7 werden we gewekt door de zon, en gingen we verder, op de weg kwamen we allemaal doden dieren tegen( vooral Possums) met rovogels erop die de possums als ontbijt aten. Om 12 uur kwamen we aan in Queenstown, je moet even voorstellen dat je in Amsterdam aankomt maar dan met heuvels en druk met heel veel jonge mensen. En een prachtig blauw meer, ik logeerde aan de ander kant van het meer waar. In de avond had je echt prachtig uitzicht over het meer en Queenstown.

We zijn uitgegaan in Queenstown was wel leuk te veel Duitsers ontmoet ( het wemeld echt van de Duitsers in NZ, dat verbaaste mij echt. Ik heb niks tegen Duitsers hoor!) Ik moet nu gaan want mij tijd is op hihi.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Hoi ik ben Annemieke, zeg maar Ans. Ik ben op dit moment in Nieuw Zeeland voor 6 maanden, en daarom ga ik een leuk dagboek bijhouden zodat jullie allemaal kunnen lezen hoe leuk/stom/gezellig etc ik het hier heb.

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1030
Totaal aantal bezoekers 2774

Voorgaande reizen:

20 Januari 2014 - 17 Juli 2014

Mijn eerste reis naar Nieuw Zeeland

Landen bezocht: